lördag, april 04, 2020

I postlådan

Åååh, vet ni, i morse var det inte snö när jag vaknade. Nej, tvärtom, sol! Jippii! Dubbelmorfar mer eller mindre kräver nu att jag ska vara ute och kratta. MEN det är nog alldeles för blött ännu, eller vad tycker ni? Dessutom så har alla mina vänner satt ut lockande picknickfoton på Instagram. Varför ska jag då vara hemma på gården med en kratta? Jaa, jag bara frågar...

Och hurra, hurra! H har anmält sig som frivillig bolltillverkare! Och hon har dessutom tyg, som skulle passa. Jippii! Nu kan det nog bli en matta i alla fall. OM jag hittar garn förstås! :)
Jag blev så ivrig och tänkte rusa iväg redan, men då sade H strängt och bestämt: Vi ska göra färdigt ett projekt först! Och då menade hon våra stickade rutor. Håhåjaaa. H har tydligen aldrig hört om sjukdomen startitis, som grasserar bland stickande och virkande människor!

Stort TACK till H, som ställer upp med både tyg och bolltilverkning!

I början av veckan dök den här upp i postlådan:
Förstås har jag också bläddrat i den...

... men redan det här uppslaget visar att här nog inte finns så mycket för mej. Kanske nån sån där överstor väska?

För övrigt så är den här pärmen förvillande lik den tidningspärm, som kom i början av året. Och så borde det nog inte få vara, för hur ska jag nu kunna skilja åt de båda tidningarna? Och trots allt tal om att mintgrön är vårens färg, så här tycks det vara orange, som gäller!

Ha nu en riktigt skön lördagskväll!

Inga kommentarer: