onsdag, april 29, 2020

Trångboddheten avhjälpt

Oj, så jag funderade i natt på det där med ny telefon. Rätt tidigt i morse hade jag klart för mej modellen och presenterade mitt val för äldsta ättelägget. Stolt sa jag:
- Tadaa! Den här tar jag.
Fick lite hummande till svar och tänkte att allting var frid och fröjd. I princip var det ju det ända tills han chattade från gästrummet:
- Den är nu sen ganska stor.
Höh, vad gör nu det? Bara bättre inte sant? Jag ska ju inte gå omkring med den i byxfickan precis. Och ju större skärm desto bättre ser jag! Hmmm... men hur stort är 6,7"?
Nå, nu är telefonprojektet lagt på is för idag. I morgon är det ju en ny dag med nya utmaningar och då... ja, då kanske jag äntligen kommer till något beslut...

Dagens plan visavi mitt distansjobb var glasklar. Jag skulle endast hålla på här framför datorn under förmiddagen och sluta senast klockan 13. Nu har det redan gått två och en halvtimme sedan dess och här sitter jag allt än. Jag som borde sitta och sticka!

Här på vår gård rör sig också andra fåglar än fasantuppen. Uppe vid våra holkar har det varit full kamp om vem, som ska få husera var, så igår beslöt dubbelmorfar att åtgärda trångboddheten. Han tog med sig äldsta barnbarnet och så borrade dom, skruvad och spikade.

Och se så fina fågelbostäder det blev!

Tyvärr hann  barnbarnet åka hem innan de fick upp holkarna, så dubbelmorfar fick klara sig alldeles själv utan sin lilla hjälpreda.

Eftersom jag flitigt har suttit inne idag, så har jag inte ännu hunnit kolla om det finns nyinflyttade hyresgäster i holkarna.

M gillar att vara ute och som alla småbarn gillar hon att plocka blommor. Så här fin blomma fick jag igår:
Minns inte nu vad den heter. Någon som kommer ihåg namnet?

Och sedan ett varningens ord från en som har erfarenhet: Vad ni än gör, sjung inte barnvisor! Lyssna inte heller till dem. Just nu har en barnvisa fastnat i min inre jukebox och det är inte alls bra. Mitt i allt går jag igen omkring och sjunger den och det irriterar dubbelmorfar till max. Men... hej, hallååå, det är inte mitt fel!

Inga kommentarer: