tisdag, juni 08, 2021

Explosion

Vet ni, det gick riktigt bra igår att hitta de eftersökta fotona. Jag kopplade bara i den yttre hårddisken, hittade mappen Foton 2019 och som den ordningssamma datamänniska jag är, så hade till och med mappen med fotona rätt namn!
– Jag är liiiite bra, sa jag åt mej själv och klappade mej på axeln. Här fanns ju ingen annan, som kunde berömma mej. Så fint att kunna plocka fram rätt foton på nolltid. Och vad lär vi oss av detta? Jo, det lönar sig att ha ordning i fotokaoset.

Igår fick vi en åskskur på eftermiddagen och våra alprosor blev som tokiga.




Blommorna fullkomligt exploderade och slog ut, så vackra och så fina. Humlorna blev alldeles till sig, för nu fanns det godsaker att smaska på. Det är en så intensiv period i naturen just nu.

Och nu ännu lite jobb, innan jag kastar loss och börjar sticka... enligt dubbelmorfar borde jag ta itu med hushållsarbete, men...


Inga kommentarer: