söndag, juni 27, 2021

Midsommarlektyr

I torsdags kom tidningen med stort T i postlådan. Ett läspaket på hela 40 sidor, där jag endast hunnit med att läsa kolumnen av Jan Andersson och kåseriet om Ragnars tottrigheter. Undrar vart tiden har tagit vägen? Jag har ju endast midsommarslöat och då ska jag väl hinna med tidningen?


Den här fanns också i postlådan i torsdags. Igen blev jag påmind om att jag ska säga upp prenumerationen. Jag syr ju aldrig ändå härifrån någonting, så...
Minns inte heller när jag senast skulle ha stickat någonting härifrån...
Det står att det här ska vara dubbelnummer 6 - 7, men inte är den extra tjock för det ändå, så...

Idag har jag hunnit bläddra i mönstertidningen och hittade den här underbart skira sjalen...

... en praktisk solhatt. Synd att jag inte har pappersgarn hemma.

De här spetssockorna skulle ju vara perfekta nu under sommaren. Men innan jag har hunnit börja på dem och få den andra färdig, så viner nog redan höstvindarna runt knuten. Och då är de här sockorna i tunnaste laget! Det är bra med självkännedom och självbevarelsedrift, inte sant?

Önskar er alla en trevlig fortsättning på söndagen!






Inga kommentarer: