söndag, oktober 24, 2021

Halloweenfest

Idag har jag varit på Halloweenfest i västra grannstaden. Där mötte jag två enhörningar, prinsessan Elsa, en pumpa, en banan, en finländsk man med magväska och lippis (keps på svenska) och en nunna. Själv var jag lite smått utklädd till en snäll häxa. Dock inte med vare sig vårtor eller farliga trollformler. Jag hade ett diadem med svarta rosor och flor och ett tandhalsband samt svarta katter i öronsnibbarna. Tyckte att det fick räcka.

Serveringen var god och riklig.

En god skinkpaj, som skymtar där i bakgrunden och en brittatårta, som det har fallit lite blod på!

Goda Mårranmuffins. Ni vet väl vem Mårran är? 

Och goda "spökmuffins". Tack till dotter med familj, som orkade ställa i ordning festen. Första gången, som jag är på Halloweenfest, så det var ju på tiden.
Och jodå, jag vet att det är först nästa vecka, men...
Alltid härligt att få vara med om nya saker, så än en gång tack.

Nu ska jag packa min arbetsväska, eller egentligen väskor och så lägga upp för andra herrsockan.

Önskar er alla en riktigt bra start på den nya veckan!


 

Inga kommentarer: