tisdag, oktober 19, 2021

Kris

Kära vänner, nu är det kris här i huset! Nej, nej, inte så att det har hänt vare sig dubbelmorfar, undertecknad eller katterna något. Tvärtom, på den fronten är allting så bra som det nu kan vara en solig tisdag i oktober.


Och nej, nej, mitt garnlager har inte heller tagit slut. Det fyllde jag ju på senast igår. Och nej, inte har mina idéer eller mönster tagit slut, inte ens inspirationen. Nej, inget sånt.

Det är fråga om en fästkris!

Hur ska jag nånsin få de här sockorna färdiga? Hur i hela fridens dar har jag tänkt? Jag kunde ju ha ha skippat alla lila hjärtan och enbart stickat enhörningen. Jag kunde också ha skippat randningen. ARGH! Av dumt huvud får jag nu lida. Det värsta är ju att M inte alls vill ha just såna här sockor. Nej, enhörningen ska vara uppe i skaftet så att hornet liksom står upp. Håhåjaaa.
Till råga på allt, så är ju också färgen fel. Det här är ju rosa, inte pink. Och sånt håller minsann M reda på.

Kanske bäst att jag går ut ett varv och andas ren och frisk höstluft innan jag biter ihop och börjar fästa! Suck!

En riktigt skön fortsättning på tisdagen.


Inga kommentarer: