torsdag, oktober 14, 2021

Höstens vackraste foto

Snart får jag spader. Idag när jag satte mej här framför datorn och pluggade i mitt USB-minne, för att lägga sista handen vid filen jag jobbade på igår, alltså det jag ska undervisa i kväll, så ingen fil!!! Det här börjar verkligen bli frustrerande. Jag tror att jag håller på att tappa greppet helt och hållet! Jag kan ju inte hålla på att leta efter filer hela tiden. 

Nå, till all tur har jag bra minne. Så jag kom ihåg att jag hade dragit ut USB-minnet igår fastän jag fick meddelandet att nånting ännu pågick. Men då hade jag redan väntat i 15 minuter och mitt tålamod var slut. Dagens saknade fil återfanns till all tur på den bärbara datorns hårddisk. Nu har jag allt övningsmaterial både utprintat, i molnet, på bordsdatorns hårddisk och på USB-minnet. Nu ska jag väl klara mej? Eller vad tror ni?
Tur att det är höstlov nästa vecka, så jag kan glömma allt vad filer, datorer och moln heter! Och så får jag väl börja med letandet igen efter den lediga veckan.

I tisdags fick jag ett så här vackert kort av en av mina duktiga kursdeltagare.

Så vackert och precis mina färger. Duktigt gjort. Tack!

Av samma person fick jag också höstens vackraste foto. Det här ska ramas in och hängas upp på vår vägg. Tack!

Nu ska jag småningom bege mej iväg och undervisa.
Hoppas att ni får en riktigt skön kväll. 


Inga kommentarer: