torsdag, februari 10, 2022

Jag vann!

Klockan har redan hunnit slå sju och småningom börjar min arbetsdag vara till ända. Jag ska bara liiite ytterst liiite jobba på datorn ännu. Sen får det lov att vara nog för idag. Måste ju hinna sticka också, fast det går minst sagt trögt nu just. Inte roligt när det inte blir bra.

Igår fick jag en liten gåva, som den snälla givaren hade glömt att ge redan i december. Men bättre sent än aldrig, eller hur?

En så här fin julkalenderlott fick jag. Stort TACK för den. Jag skrapade och skrapade hela 24 "luckor". Och se på sjutton, jag vann! Hela 20 €. Vinsten försvann tyvärr idag då jag blev tvungen att ge lotten åt dubbelmorfar, som behövde tanka bilen och var helt utan pengar. Och jag som skulle ha kunnat köpa garn för vinsten. Men kanske ändå bäst att låta bli, eller hur?

Och nu hör ni, nu är jag lite nyfiken, brukar ni uppmärksamma vändagen, som firas i måndag? Eller Alla hjärtans dag, som det heter i västra grannlandet.


Inga kommentarer: