tisdag, februari 01, 2022

Äntligen, äntligen

Vilken fröjd och vilken glädje. Äntligen, äntligen dags för närundervisning! Så härligt att träffa kursdeltagare och kolleger. Nu känns det som att livet börjar igen!

Här har jag tillbringat min arbetsdag i västra grannstaden. Välkommen in, dörren står på vid gavel. Mask håller vi på oss och avstånd är det med enbart en dator per dubbelbord, men nu just har jag inte kurser utan drop-in och tidsbokade handledningar. Nästa gång är jag här i måndag. I morgon är det veckomöte i stan och på eftermiddagen distansföreläsning som gäller. HUPS! Måste komma ihåg att skicka länken per e-post ännu i kväll! Påminn mej om jag glömmer, tack.

Ikväll fick jag två ljudmeddelanden på WhatsApp. Det var M, som tackade för sina sockor. Och A som tackade för sina rävsockor. Äntligen, äntligen fick de dem! Tänk, vi har inte varit i västra grannstaden alls! Idag fick dubbelmorfar kurva via dotterns på hemväg från sin favoritaffär Puuilo. Han lämnade av sockorna och mattorna samt den där mattidningen jag inte skulle ha! Men in i huset vågade han sig inte. Jag fick alltså skjuts med honom till jobbet och hem kom jag ikväll med minstingen, som kom hem från sitt jobb i huvudstadsregionen. Bra logistik, inte sant? Och så skönt att få åka. Vägunderhållet i västra grannstaden är inte av denna världen. Vissa gator påminde mer om kostigar än något annat. Höga snödrivor i korsningarna, så sikten är obefintlig. Och så det värsta av allt: Inga parkeringsplatser! Huhuh! Nåja, jag misstänker att det kommer att vara fullt vid Mi-huset i morgon också, så...

Jag var lite orolig för de där enhörningssockorna. Tänk om de var för stora! Men jag fick ett foto nu i kväll, där M myste iklädd sockorna och de satt precis på foten. Ååh, vilken lättnad!
Gullungen A skickade ytterligare ett ljudmeddelande där hon frågade:
– Mommo har du stickat de här sockorna och vem hämtade paketen?
Åååh, jag saknar flickorna så. Vi har inte sett dem på en månad nu och det är på tok för lång tid.

Nu får ni ha det så bra!
Jag måste jobba lite och sen ska jag avsluta mitt blåa projekt, som jag började på i torsdags. Lite knepigt, jag borde ha 32 maskor kvar, men har 28. Hur ska det sluta?


Inga kommentarer: