fredag, februari 11, 2022

Nytt lila början

Tjohoo! Solen skiner, det är fredag och lagom kallt ute. Min arbetsdag är nästan över, men inte riktigt än. Idag har jag fått vara på distans och det är riktigt skönt. På förmiddagen fick jag dessutom lära mej nytt i trevliga kollegers sällskap och det var riktigt stimulerande. Jag gillar att lära mej nya saker och snabbt som sjutton hade jag snappat upp det jag eventuellt behöver kunna veta. Med betoning på eventuellt. På riktigt tror jag att det nog kommer till användning på ett eller annat sätt i mitt jobb. Få se...

Igår vet ni, var jag så tokig att jag lade upp en ny stickning utan att den förra ens är färdig! Ack, ack, Den strandade liksom på den andra sockan, så där som det oftast går för mej.

Men hur skulle jag ha kunnat motstå den här fina lila färgen på ett nystan, som plötsligt kom emot mej i hobbyrummet då jag letade efter helt andra saker?
Nä, förstås kunde jag inte det, så sent igår kväll lade jag upp till nya sockor, orkade sticka två varv innan jag lade mej. Det som är lite bekymmersamt är det att de här inte finns i min handarbetsbingo! Så om jag håller på så här utanför bingoplanen kommer jag liksom aldrig att få bingo...

Önskar er alla ett riktigt skönt veckoslut. Njuuut!


Inga kommentarer: