onsdag, juli 05, 2023

Klarade mej ganska bra

Just nu är jag så trött att disken får stå orörd. Det är inte riktigt optimalt med tanke på morgondagen, men inte så mycket jag kan göra åt det just nu. Jag har nämligen varit på språng hela eftermiddagen idag och sånt tar på en sån här gamyl som undertecknad.

Bra saker idag:

  • Var iväg till västra grannstaden tillsammans med Lillan och hennes mamma.

  • Vi besökte Jussin jättikirppis och där har jag aldrig varit förut. En sån här garnpåse med Novitas Silmugarn hittade jag för två euro. Den fick efter några minuters betänketid följa med hem. Det mesta jag handlade var till Lillan. Det jag kanske hade kunnat tänka åt mej själv var på tok för dyrt.

  • Den här fyndade jag åt bisin min. Och hör och häpna, han tog genast fram gitarren och spelade en låt härifrån. Tyvärr gick han bet på pelargonsången! Och den tangon hade jag förstås gärna velat höra.
    Det var många människor i farten på loppiset, så stundom var det lite trångt att komma åt att se på precis allt som fanns till salu där. Snyggt och luftigt, men lite väl saftiga priser för oss här från öst. Vi är liksom bortskämda med lägre loppispriser.
    Kul att ha fått titta in där på loppiset, alltid härligt med nya upplevelser.

  • Från loppiset tog vi oss till "farliga butiken". Jag köpte de här fem nystanen för 10 €. De är en utgående sort. Tänkte att jag får åtminstone ett par sockor av de här.

  • Tyckte om den här färgen, så jag köpte också de här två nystanen. Och det var liksom allt i garnväg. Visst var jag duktig och klarade mig ganska bra, eller hur?

  • Och så var jag nu bara tvungen att köpa en varvräknare till. För mej är det här det enklaste sättet att hålla ordning på varven. Och lite guld kan vara bra att ha inför julen. Så nöjd att jag inte köpte mera garn.

  • På hemvägen åt vi på ABC, verkade vara bästa valet med tanke på Lillans humör vid den tiden på dygnet. Jag blev bjuden på maten, så tack för det.

  • Träffade E som hastigast i kväll och hann ännu iväg efter specialmjöl till morgondagens strapatser i köket.

  • Så skönt att vara ledig!
Ha en riktigt fin torsdag.

Inga kommentarer: