onsdag, juli 12, 2023

På uppdrag

Alltför hastigt har den här dagen runnit iväg och nu är det snart mitt i natten igen.

Ikväll har jag varit iväg på ett hastigt påkommet uppdrag. Det var riktigt trevligt när jag väl kom fram. Men inte blir det mycket fritid på det här sättet inte. Och inget gungstolshäng heller, för att nu inte tala om de ynka fem varv sockstickning, som blev dagens saldo.

Bra saker idag:

  • Vaknade åtta utan minsta lilla väckarklocka. Skönt att få vakna i egen takt.

    Bisin min hittade den här hunden då han samlade ihop leksaker i vardagsrummet.
    – Var tror du att den har varit upphängd?
    – Får jag se?
    Nä, nä, inte har den varit upphängd nånstans alls. Det är bara markeringarna på tassarna som lossnat.

  • Så jag tog fram en lagom stor synål, trädde i trådarna och simsalabim, så var tassarna fixade. Nu kan flickorna komma efter sin hund när som helst.

  • Bisin min eldade så jag fick varmvatten till en dusch. Så skönt.
Nu ska jag krypa ner under lakanet innan jag slocknar över tangentbordet.

Ha en riktigt fin torsdag.
 

Inga kommentarer: