torsdag, juli 20, 2023

På språng...

 ... dagen lång!
Kära vänner, idag har jag inte varit hemma många timmar mellan verserna. Jag har hastat från det ena till det andra och allting har varit riktigt roligt.

Bra saker idag:

  • Dagen började bra, då svärdottern skickade WhatsApp-meddelande och frågade om jag jobbade. Nä, det gjorde jag förstås inte. Jag är ju ledig! Då berättade hon att Lillan har en present, så då bisin min skulle iväg till grannbyn följde jag med och fick ett så superfint fotoalbum. Det är fyllt av proffsfoton på Lillan. Så fin gåva. Tack för den.

  • Bisin min lyckades hitta ett däck till min plåtlåda, så att han kunde ersätta mitt utslitna däck. Tack för det. Bäst att inte ha däck, som ger böter och/eller vattenplaning.

  • Hem en kort stund, dricka lite, slänga in en smörgås och hux flux hamnade jag här, på bilarnas kyrkogård. Bisin min hittade inte den del han är ute efter.
    Nu hade vi dock tagit oss så långt västerut att vi kunde åka en liten bit till.

  • Vi åkte iväg till flickorna och överräckte en stor kasse med spännande innehåll. Både kläder och drakar gillades skarpt. Blev bjudna på glass. Tack för den!

  • På hemvägen åt vi riktigt god mat innan vi landade i grannbyn igen och lastade av allting, som kusinerna skickade till kusinen!

  • Hann virka lite på projektet jag startade före midsommaren innan det var dags att åka iväg på trevlig kvällsvisit.

  • Har tillbringat en härlig kväll i trevliga människors sällskap. Tiden gick så fort. Roligt var det och mest skratt blev det för det här gökuret och svägerskan glada reaktion på kucku, kucku, kucku!

  • En helt underbar semesterdag, då jag hunnit träffa alla tre barnbarn, virka lite och fått njuta av en trevlig kväll. Mera sådant, tack!
Nu väntar sängen!

Hoppas att ni alla får en fin fredag!

Inga kommentarer: