tisdag, juli 25, 2023

Vem där?

I morse väckte bisin min mej lite över sex, vilket är okristligt tidigt, om ni frågar mej.
– Ska vi göra något kul idag, frågade han.
– Jo sova, mumlade jag i halvvaket tillstånd.
Sen räknade han upp en massa saker som borde göras och det var allt tur att jag färdigt låg ner i sängen, för annars skulle jag nog ha dråsat i golvet. Det enda jag tänkte på var: Sova, jag vill sova, sova...

Sjutiden steg bisin min till slut upp och jag försökte förgäves få tag på John Blund. Men han var totalt försvunnen, så strax efter halvåtta kravlade jag mej gäspande ur sängen.

Ser ni? Vem där? Riktigt bra skyddsfärg i allt det där gröna, eller hur?

Bra saker idag:
  • Fick iväg texten från söndagens konsert långt före deadline. Puuust.

  • Var iväg ett ytterst snabbt varv till mataffäen och kom hem med de här pinfärska veckotidningarna. Lite oklart vad jag ska göra med Hemmets Veckotidning annat än läsa om Robert. I Allers har jag däremot redan börjat fylla i A-korsordet. Den kom alltså genast till nytta.

  • Äldsta sonen kollade min dator idag och gjorde uppdateringar, så nu beter sig maskinen igen. Men den är som sagt en tillfällig lösning. Och den är gammal. Inget slit och släng här inte, men...

  • Yngsta sonen har lovat bygga ihop en bra dator åt mej. Tack för det. Nu gäller det då att kolla vilka komponenter, som ska ingå.

  • Nästyngsta sonen ringde. Farmor behövs både i morgon och övermorgon! Jihaaa!

  • Hann få på en tvättmaskin idag.

  • Hann också sticka lite, så nu är det inte många tåhoptagningsvarv kvar på sockan. Puust!

  • Har kunnat njuta av en alldeles fantastisk solnedgång nu ikväll!
Ajjo, såg ni henne där i gräset? Lurvinge har riktigt bra skyddsfärg. Hon gillar att ligga i gräset och svalka sig när det är varmt.

Önskar er alla en riktigt fin onsdag.



Inga kommentarer: