söndag, oktober 15, 2023

Sju bröder burk

Söndag kväll närmar sig med fart och jag har suttit här framför datorn och kämpat. Men nu får jag nog ge upp och erkänna att jag har kört fast riktigt rejält.

– Va ska du med de där tomma burkarna där på bordet, har bisin min frågat nästan ända sen jag
hämtade hem dem för snart två veckor sedan.

– Jag behöver dem. Snart får du se, har jag lakoniskt svarat.
Och då har bisin min fnyst lite frustrerat. Han tycker dessvärre inte att min rosa mysbelysning är det som glasburkarna ska användas till.

Nå, idag fyllde jag den ena burken med sju bröder sockgarnsrester. Riktigt trevlig inredningsdetalj, inte sant? Men bisin min är inte riktigt av samma åsikt, tyvärr. Själv är jag glad över den här ordningen. Nu slipper jag en massa små sladdriga plastpåsar med restgarner. Här ser jag nu direkt vad som finns och kan planera restgarnssockor.

Bra saker idag:
  • Sovmorgon och jag var inte uppe förrän klockan nio.

  • Långsam frukost medan hjärngymnastiken gick för fullt i form av Allers senaste A-korsord.

  • Har träffat yngsta sonen.

  • Bisin min har tömt diskmaskinen och dnu är det min tur att fylla den. Jag gillar när det är arbetsfördelning!

  • Bisin min håller nu på att steka plättar. Här vankas söndagsgodis. Mums!
Och nu ska jag lämna datorn. Orkar inte sitta här längre. Jag ska lappa äldsta sonens jumper. Få se hur det slutar.

Ha en riktigt skön söndagskväll.


Inga kommentarer: