lördag, oktober 28, 2023

Nu får det vara nog

Huh, nu har jag suttit nästan hela lördagen framför datorn och förberett måndagens föreläsning. Så ska jag ju inte alls göra längre, för en föreläsning är ju inte en regelrätt kurs och jag behöver väl inte leverera allting steg-för-steg, som i en lärobok?

Men som vanligt blev jag inspirerad och så flög tiden iväg och nu finns det nästan 30 sidor material. Hujedamej, som pigan var det visst(?), sjöng i Emil i Lönneberga. Jag kan förstås också klämma i med Oops!...I Did It Again, alltså jag gjorde det igen. Eller Mamma Mia, here I go again. Men nu får det vara nog, nu räcker det. En föreläsning är en föreläsning och allting behöver inte skrivas ner av mej, eller hur? Deltagarna får höra på vad jag säger och ställa frågor, det räcker väl?

Bra saker idag:
  • Sovmorgon och jag sov ända till nio!

  • Och jag var så utvilad när jag vaknade att jag visste inte ens vad det var för dag!

  • Bisin min stekte blodplättar åt oss, som vi åt tillsammans med hans goda lingonsylt. Mumsfilibabba!

  • Ja, och föreläsningen är hoppeligen färdig nu!
Ha en riktigt skön söndag!


Inga kommentarer: