fredag, oktober 20, 2023

Ekorrar på tröjan

Kära vänner, igår blev ni utan blogginlägg och det beror på att jag helt enkelt inte hann skriva nånting sent igår kväll. Ibland tar helt enkelt livet IRL (= In Real Life, alltså verkliga livet) över det digitala. Och så ska det ju nog vara eller hur? Vi ska leva livet på riktigt och inte fastna i nätet.

I tisdags tipsade stickväninnan B om att det fanns ett tröjmönster, som jag bara måste sticka åt Lillan, i senaste numret av Allers. Et tröja med ekorrar på i fina färger. Förstås måste jag köpa tidningen i onsdags när jag var och veckohandlade. Igår upptäckte jag stickmönstret på nätet. Så i och för sig skulle jag inte alls ha behövt köpa tidningen, men jag är ju beroende av Allers A-korsord och i förra veckans A-korsord finns endast några förargliga tomma rutor kvar.

H är här! 💓 så nu hinner jag inte skriva längre. Vi ska ut på äventyr med bisin min och ikväll ska jag iväg till västra grannstaden och slå runt! Akta er!

Ha en riktigt fin fredagskväll.
 

Inga kommentarer: