tisdag, oktober 03, 2023

Socktober

– Ska du int fara till datorn nu, frågade bisin min nu i kväll då han lagt sig raklång i soffan.
Lydig som jag är sitter jag nu här medan regnet öser ner därute. Katterna befinner sig någonstans utomhus, men var vet jag inte. Jag provade just att kalla på dem för att få in dem. Men inte minsta lilla mjau hördes, endast regnets smatter mot de nedfallna asplöven.

Bisin min har haft fullt upp med det digitala idag på förmiddagen. Han fick nämligen fel minneskort till sin mackapär, som han prompt ville ut och testa idag. Jag höll mej lite på avstånd och lät honom själv göra inställningar och komma underfund med diverse funktioner i sin egen takt. Bäst så. Tids nog är det jag som får ta itu med överföringar till datorn.

På eftermiddagen fick bisin min agera digitalt stöd då entreprenören ringde med andan i halsen. Hans internet fungerade inte trots löften om guld och gröna skogar från operatören! Bisin min hade dessvärre inte sina personliga experter i närheten, så han fick lösa det hela själv. Till all tur hade han hört då äldsta sonen en gång hjälpt en annan karl i nöd med samma problem! Bisin min kunde alltså tvärsäkert ge digitalt stöd och han hade helt rätt i sin bedömning. Entreprenören fick det hela utrett och ringde tillbaka och tackade för hjälpen. Ni må tro att bisin min är stolt. Tänk att han kan det där med digi-digi! 😀

Socktober inleddes i söndags. Det är den här månaden man borde hinna med att få alla julklappssockor färdiga. Själv funderar jag smått på om jag skulle våga beställa ytterligare en julklapp åt mej själv. Men 40 euro för en socklåda är nog lite väl saftigt, eller hur? Men de där elefanterna är ju nog fina...

Bäst att hålla mej till de garner jag redan har och satsa på de sockor jag redan har lagt upp maskor för. Så säger mitt förståndiga jag. Det andra jaget ids jag inte ens lyssna på just nu.

Bra saker idag:

  • Vaknade sex minuter för väckarklockan. Bra tajmning, eller hur?

  • Hann sticka några varv på min andra Lovisadroppar socka innan jag skulle iväg till jobbet i västra grannstaden.

  • Behövde inte köra till jobbet, för bisin min skulle ha ett rör från Puuilo, en grej till sin mackapär och framförallt träffa barnbarnen i ishallen.

  • När vi kom hem på kvällen nångång efter klockan 19, väntade marknadskringlor på köksbordet. Jag säger mums och bisin min är inte särdeles förtjust.
    Tack till äldsta sonen, som hade besökt höstmarknaden i stan!
Önskar er en riktigt skön onsdag.

Inga kommentarer: