torsdag, oktober 12, 2023

Snart är det jul

Ett sånt ombytligt busväder vi har haft idag. Solen strålade på ena sidan huset och på den andra ösregnade det. Kastbyar med en vindstyrka på 15 m/sekund.

Nu vill jag på inget sätt stressa på er, men snart är det jul. Igår när jag besökte stora varuhuset i stan så utrustade jag mej med julinspiration:

 

Lite besviken på den där virkningstidningen, för beskrivningarna är inte alls så tydliga, som man låter påskina på pärmen. Funderade ändå på att försöka ge mej i kast med ett virkat hjärta. Men i kväll blir det nog inte. Jag är för trött för handarbete.

Varje år säger jag till mej själv att den här tidningen ska jag inte ha! Och varje år hittills har mitt dåliga jag vunnit och Julmagasinet har hoppat i kundvagnen! Inte bra, inte alls bra.

Bra saker idag:
  • Sovmorgon och jag sov ända till halvnio.

  • Lugnt på förmiddagen då bisin min åkte iväg till östra grannstaden.

  • Och kan ni tänka? Han hade besökt en möbelaffär! Men han vågade inte köpa soffan vi sett på utan mitt godkännande. Bäst så, för man vet inte hur det skulle ha slutat annars. Om bisin min eller den nya soffan skulle ha åkt ut.

  • Bisin min tog hand om disken.

  • Veckans sista kvällsjobb avklarat!
Hoppas att ni får en fin fredag!


Inga kommentarer: