måndag, oktober 02, 2023

Söta kattsockor

Äntligen tid för lite skriverier. Här går vi omkring och gäspar och är lite till mans måndagströtta. Det intensiva veckoslutet börjar ta ut sin rätt. Antagligen blev det för häftigt festat och inte mycket tid till att ta det lugnt.

Dessutom, så höll bisin min på ännu vid midnatt med att koka lingonsylt! I morse meddelade han att nu plockar han inte mera lingon, att nu får det vara slut. Lite sörjer han förstås att det blir så mycket bär kvar i skogen, men inte kan det ju vara enbart hans fel att bären blir kvar där, eller hur?

Just nu sitter bisin min i soffan och är lite småsur. Själv försöker jag avhålla mej från att säga:
– Vad var det jag sa? Gå inte till den affären!

Bisin min har köpt en ny apparat (leksak, men det vågar jag inte säga högt) och har förstås fått fel minneskort, eller nåja fått och fått, alltså köpt. Och det är förstås mitt fel, kan tänka. Jag som inte ens var med. Och jag som varnade honom från att gå just till den affären, som har fått mycket dålig kritik av mina kursdeltagare. Jag bad honom också vänta med inköpet tills nån av oss mera tekniskt kunniga kunde följa med. Men se nej, när har bisin min hört på nån då han får något i skallen?
Det blir väl ny Borgåresa då för honom i morgon. Få se...

Igår i mataffären uppfattade mitt högra öga nånting intressant i senaste numret av Hemmets Journal, så tidningen hamnade i kundvagnen.

Visst är de här kattsockorna söta? Synd att jag nu har mina tjugo uppläggningar, för det skulle ha varit riktigt roligt att sticka de här.

Bra saker idag:

  • Sovmorgon och jag sov ända till halvnio.

  • Beställde genast idag tid till influensavaccination. Tjohooo! Bäst att göra det nu genast när så många redan är sjuka och medan jag själv ännu är frisk. Onsdag morgon ska sticket ske. Hoppas att det inte blir följder av det.

  • Behövde inte köra själv till västra grannstaden idag! Fick skjuts både dit och sen hem. Så det är bra att bisin min har ärende till Motonet, Puuilo och några affärer till.

  • Har idag spikat fast datum för roligheter! Jippiii!

  • Har klarat av veckans första arbetsdag.
Önskar er alla en riktigt trevlig tisdag.

Inga kommentarer: