söndag, mars 05, 2017

50 års fest och revypremiär

Igår var jag på språng nästan hela dagen. Jag startade i Lappträsk med att delta i Krigsveteranernas 50 års fest.

Det var en fin och högtidlig fest. Tacksamhetens tankar går till alla dem som kämpade för vår självständighet. 

Det bjöds på jättegod middag, som Senta Nemlander hade tillrett och Hindersby-Bäckby marthor serverade.


Och till efterrätt fick vi så här fin tårtbit serverad till bordet. Mums! Det serverades också både snaps och vin, men jag hade ju bil så...
Jag fick hälsa på en 92-årig veteran, som hade blivit ihågkommen med ett förtjänstkors. Det ni!

Från Lappträsk körde jag raka spåret till Liljendal. Ny bytte jag från det högtidliga till det tokroliga. Igår var det nämligen premiär på den 39:e Liljendalrevyn, Arskaku. Och det var roligt. Träffade många, många vänner och bekanta, bland annat Liljendals förre kommundirektör, Jarl Boström. Han är numera kommundirektör i Ingå. Jag har faktiskt i tiderna jobbat med honom i kommunen. Han är en hyvens karl. Jag minns när han kom med kommunens första dator. Vi andra gjorde alla långa omvägar runt den!

Här några glimtar ur revyn:
Läsmöte pågår med självaste Luther. Det har ju i år gått 500 år sedan reformationen.

 Mannerheimstatyn är illa utsatt av turister som skall ha selfies.

Roboten Arska sköter åldringarnas morgontvätt. Revyn är både rolig och sevärd. Hoppas att ni har möjlighet att gå och njuta av den, att få glömma vardagens tristess och skratta.

Idag vet ni har jag varit ute på äventyr igen. Men det är en helt annan historia...

#blogg100_2017_5

Inga kommentarer: