tisdag, mars 21, 2017

Flyger och far

Fick idag ett sms:
Kolla din Whatsapp, stod det.
Och jag kollade förstås, lydig som jag är.

Ett foto kom fram, gissa var vi är?

Öööh, inte en ljusblå aning. Men den där gyllene statyn ser avlägset bekant ut... Hmmm

Kan ni gissa?

Och för en gångs skull måste jag erkänna: Jag är faktiskt lite avundsjuk nu. Vanligtvis brukar jag inte vara det. För min del får människor flyga och fara bäst de vill. Jag ser enbart framför mej hur besvärligt det är med allt som ska packas, alla formaliteter på flygplatsen, väntan och framförallt hur mycket garnpengar som går förlorat när man är ute och reser. Huuu!
Men, i höstas gick ju resan bra och över förväntan, så det skulle nog inte alls vara så tokigt att lite lufta på sig...

Man kan ju alltid ta stickningen eller virkningen med sig, eller hur?


#blogg100_2017_21

Inga kommentarer: