söndag, mars 26, 2017

Garngalenskapsklubben

- Vet du vad jag har gjort idag, kvittrade min mor i telefonen igår.
- Nej, svarade jag mycket försiktigt och funderade vad sjutton hon kunde ha hittat på. Man vet aldrig med min mamma.
- Jag har varit till stan med din brorsa och köpt garn.
- Va?
- Ja, jag köpte det där vita Nallegarnet, som jag saknade. Det ska bli Finlandssockor. Och så såg jag så underbart grönrandigt Nallegarn, så jag bara måste ha några nystan av det med.
- Välkommen till klubben. Nu vet du hur det är.
- Vaddå för klubb?
-Nå, Garngalenskapsklubben, förstås. Du vet när man inte kan låta bli... Det är ingen medlemsavgift i den här klubben för alla pengar går ju till garn, skrattade jag.

Lite roligt att min hulda moder har blivit smittad. Det är kanske inte så bra att umgås men garngalningar? Jag misstänker att vi är rätt många i den här klubben fast de flesta smyger väl med sitt medlemskap? Det är liksom bäst att hålla det lite i skymundan och vistas i skåpet bland alla sina sköna nystan.

Igår var det våffeldagen. Den har vi firat idag med plättar, jordgubbar ur frysen och vispgrädde.
Mums! Far i huset har fixat både smet och stekning. Han ligger i hårdträning inför det kommande barnbarnet. Perfekta plättar blev det med det finfina vetemjölet vi köpte i februari.

Jag har också förberett mej inför baby M:s ankomst för jag har fått en resesäng för babyn av en klasskamrat från mellanskoltiden. Pricken över i:et är förstås det Nalle Puhlakan, som följer med sängen. Säger bara det, Facebook är fenomenalt! 
Tack för både plättar och säng.

Jag har vet ni också lyckats få in en aptitretare på den ultra lokala tidningens hemsida. Tänk att jag klarade det!

Nu önskar jag er alla en riktigt bra start på den kommande veckan. 
Hoppas att det eländiga klockbytandet inte bryter ner er totalt. Jag vet att det är tungt att flytta klockan från köket till vardagsrummet, från vardagsrummet till sovrummet och från sovrummet till duschrummet. Sånt kan göra vilken människa som helst alldeles förvirrad. Tur att åtminstone klockan i telefon och datorn automatiskt visar rätt tid.

#blogg100_2017_26

2 kommentarer:

Vänlnnan B sa...

Hejsan på sena kvällen, men kon just ihåg att jag skulle säga åt dig att Evas dotter på Åland har olika garn sorter som man får beställa så i tisdag när vi har stickcafe så skulle Eva ta medsin platta o vi skulle den som vill beställa genom Eva så har du passligt att komma o kolla om det är något garn som du saknar i ditt lager.dom sa att det är billigare än i den nya butiken men det återstår att se. Nu skall du ha en skön natt.vi hörs.

Inge sa...

Åååh, klart att jag skulle behöva massor av garn! :) Eller nåja, kanske ändå inte. Jag är tyvärr på jobb på tisdagen ända till kl. 19 ev. får jag kanske sluta redan kl. 18, men det hjälper ju tyvärr inte upp saken. Jag håller på med tisdagsjobbet ända till den 11.4, så tisdagen den 18.4 har jag skrivit in stickcafé i kalendern och hoppas verkligen att inget annat kommer i vägen.
Hoppas att du också får en skön natt.