onsdag, mars 22, 2017

Ljuvligt

- Vaaa, kommer du hem med en blomma nu igen, frågade far i huset bestört igår kväll då jag kom från jobbet i grannstaden.

Ja, jag hade avslutat en kurs och fick mycket beröm och en ljuvligt doftande blomma...
... en alldeles underbar doftranka. Den fyllde hela huset med sin magiska doft i natt. 
Tack till mina fina kursdeltagare!

Snart skulle det vara dags för paus i Hindersbykursen, men den tog ju slut förra veckan, så hur skall jag klara mej nu? Far i huset verkar inte riktigt förstå att nu ska han bulla upp och bjuda på te.

Viktigast av allt, Londonresenärerna är tillbaka i Finland, skönt. Hjärtat flög i halsgropen när vi tog in nyheterna här i huset. Världen, den stora världen, är så grym nuförtiden och farlig. För egen del är jag inte orolig, men just för barnens del slutar modershjärtat aldrig oroa sig och banka extra hårt.

Idag är det förresten Världsvattendagen. Har ni hört talas om den?

Och nu, nu vet jag inte riktigt vad jag skall göra med min hemmakväll: Lösa korsord? Sticka socka nr två färdig? Baka? Slötitta på TV och umgås med far i huset? Förbereda fredagens kurs? Så många alternativ... 
Jag vet, jag börjar med att ringa till mamma! :)

#blogg100_2017_22


Inga kommentarer: