tisdag, mars 28, 2017

Fågelskådning

Oj, nej, vet ni, nu höll det på att gå galet. Jag har jobbat här på datorn sen klockan 21.30 och höll alldeles på att glömma bort dagens blogginlägg. Så nu fick jag avbryta mitt i jobbet. Egentligen säger min inre klocka att nu är det först 22, men det sjuttons EU kräver att jag ska tro att klockan är 23 och att jag ska leva därefter. Håhåjaaa...

Apropå fåglar ännu, vi har en fågelskådare här i huset! Dock inte så galen ännu att han tar emot larm om sällsynta fåglar och sedan reser iväg till långt-bort-i-stan så fort en sällsynthet har siktats. Nej far i huset nöjer sig med fåglarna här på hemmaplan och bra så. 

Idag har han förgäves försökt fånga en svan på bild, men den vägrade ställa upp som modell. Däremot hittade han den här:
En entita. Bra att han artbestämde den så vi andra inte behöver fundera!

Nu ska jag fortsätta jobba, så jag kommer i säng och orkar med morgondagen. Ha det bra!

#blogg100_2017_28

Inga kommentarer: