fredag, mars 03, 2017

Urläckra

Ja, alltså, jag kom ju inte tomhänt ut från den nya affären Tiinan Lanka igår.


Det fanns inte en chans i världen att jag skulle ha kunnat motstå de här läckra rundstickorna i bambu. Härliga färger. Behöver jag dem? Förstås, jag ska väl i något skede hinna sticka nånting litet till första barnbarnet. Fattas bara annat. Visst är det synd om barnbarnet? Eller dottern? Fast hon kommer förstås att säga till att nu får det allt vara nog. Inget hemstickat här inte! Hon har skinn på näsan. Å andra sidan, hon förstår också att uppskatta hantverk. Vi har dock inte riktigt likadan smak och jag vill förstås göra de där gullefnutteplutt grejerna.

Jag gillar när det är mellanstorlekar på stickorna, som här: 3,25 och 3,75. Nu gäller det bara att dammsuga internet efter lämpliga mönster, eventuellt bläddra i mönstertidningar och så sätta igång med stickandet/virkandet. Ja, garn har jag väl nog så det räcker, eller vad tror ni? :)
Men först ska jag bara...




#blogg100_2017_3

Inga kommentarer: