fredag, mars 17, 2017

När man inte får

Brrr! Idag är det ruskigt väder. Det snöade faktiskt då jag körde till jobbet i grannstaden i morse. Men vädret gör nu inte så mycket för jag borde ha storröjning här inomhus. Dessvärre känns det som om jag inte kommer att göra nånting annat än sätta mej i fåtöljen och sticka, sticka, sticka, sticka. Alternativt kunde jag först ställa in äggklockan på 17 minuter och röja under den tiden för att sedan sticka. Jag läste nämligen någonstans att man ska göra så om röjningsberget blir för högt och brett. Man tar bara 10 minuter i gången så fixar det sig till slut. Jag antar att det var nån slug person, som insåg att man vill göra arbetet till slut, så man bara fortsätter av farten efter sina första 10 minuter. Och ja, 10 minuter låter mera överkomligt än flera svettiga timmar.

Men vad ska man göra när man inte får? När man inte till exempel får köpa garn?

Jo, man köper en tidning istället.
Så gjorde jag häromsistens...

... för det följde med garn som gåva! Är jag inte smart? :)

Gåva nummer två var ett extra mönsterhäfte med modeller för flerfärgsstickning.

För övrigt sade min mamma att jag visst får köpa garn om jag säger att det är åt Baby M. Ja, du läste rätt, det handlar inte om Boney M utan Baby M. Det må nu vara hur som helst med  den saken, om jag inte stickar bort lite nu så kommer jag att få svår garnångest och jag är inte säker på att läkarna kan ställa rätt diagnos ifall jag dukar under! :)

Ha det nu riktigt bra och njut av veckoslutet.
Jag ska försöka ta det lugnt och sticka, sticka, sticka, så försök inte ens locka ut mej nånstans. 

Aj, vänta nu, vart sade du att vi skulle åka? :)

#blogg100_2017_17

Inga kommentarer: