fredag, mars 24, 2017

Grönväxter

Apropå Doftrankan, i söndags fick jag en grönväxt.

Jag vet inte vad den heter, trots att jag själv var efter den till blomaffären i stan. Egentligen var det dottern som fick den av sin mormor (jag var liksom bara mellanhand som utförde köpet!) då vi var iväg på lördagskaffe till henne den 11.3. Men hennes ena katt blev som helt tokig i blomman. Katten kunde inte hålla sig ifrån blomman, så den hoppade upp på förbjudna ställen och tuggade i sig blad, som den sedan spydde upp. Sånt går inte för sig. Dottern stängde in blomman i klädrummet och vet ni vad katten gjorde då? Jo, stod utanför och gnällde och gnällde och ville in till sin älskade blomma. Synd om dottern, som hade en sån perfekt plats för blomman och tur för mej. Tack mamma, dotter och katt! :)

Ni vet väl att det är trendigt att inreda med grönväxter? Tjohoo, nu är jag supertrendig. Inte ofta som det sker.


Och nu, nu ska jag iväg på Lyckodag tillsammans med kolleger. Ha nu en riktigt skön fredagskväll!


#blogg100_2017_24

2 kommentarer:

Carita Liljendahl sa...

Kallas den flasklilja?
Har ett par sådana hos mig - lättskötta om man hittar platsen de trivs på.

Inge sa...

Åh, skönt att höra att den är lättskött. Just nu har jag den högt uppe på en hylla, för att våra katter inte skall nå den. Jag vågar inte ta risker! :)Jag hoppas att den börjar trivas där.
Den ser faktiskt ut som en Flasklilja nu när jag kollade på Google. Tack för tipset.