onsdag, augusti 24, 2022

När det inte blir som det ska

Kära nån, när jag kom hem från jobbet idag före halvtvå, så var jag alldeles matt. Eller som vi skulle säga här: Slut och färdig. Vet inte vad det beror på: Vädret? Svettiga nätter då lakanet snor sig och jag vaknar titt som tätt insnärjd? Jobbet? Anmälningarna har kommit rätt trögt igång. Och det är lite knepigt, för å ena sidan blir det mera fritid om kurser dras in, å andra sidan ska det här i stan jobbas in, medan timmarna i granninstituten faller bort. Och det gör förstås lönen då också.

Nå, inget att grubbla över eller oroa sig för. Det blir vad det blir och i slutändan blir det nog riktigt bra. Idag är det endast fyra månader kvar till jul, så...

Hur som helst, då bisin min på eftermiddagen återgick till sitt svetsande i grannbyn, så satte jag mej rakt upp och ner på en stol och funderade vad jag skulle göra. Tömma diskmaskinen och få på en ny? Nää, det kan börja åska. Så uteslutet att dammsuga, tvätta kläder, jobba på datorn...
Och då återstod endast stickningen och eftersom jag lovat stickväninnan B att först göra färdigt nånting jag redan har på stickorna färdigt så drog jag fram den här ärmstickningen:

Här är två ärmar på gång samtidigt. Men jag vet inte riktigt hur det ska gå, för egentligen skulle ärmarna stickas med strumpstickor.

Men se, det klarade jag inte av! Det blev jättestora hål vid övergången från en sticka till en annan, så jag fick lov att riva och börja på ett nytt sätt istället (se ovan). MEN nu vet jag inte hur jag ska klara fortsättningen sen då alla delar ska stickas på samma rundsticka. Borde jag sy ärmsömmarna först? Men det går nog inte? Eller gör det? Blir det tokigt om jag tar ärmsömmarna till sist? Och ifall ni funderar, så ska det bli en liten "jacka" åt Lillan.

Tyvärr, så hittade jag en knut i ett av de här mjuka garnnystanen.

Bra saker idag:
  • Vaknade före väckarklockan.

  • Bisin min lagade mat åt oss.

  • Det regnar så gurkorna behöver inte vattnas i kväll.
Önskar er en riktigt fin torsdag.
Själv ska jag iväg till västra grannstaden på morgonmöte, men sen vet jag inte vad resten av dagen innehåller. Kanske jag skulle turista? Men vad skulle jag vilja besöka då? Alla vanliga ställen är redan besökta? Men kanske Lilla chokladfabriken och se på gulddiplomet och förstås smaka på godsaker. Å andra sidan så har jag kvar godis från Brunbergsbesöket, för att nu inte tala om måndagens besök i Fazer. En sån här stickdagbok skulle vara bra att ha, men det där med att parkera där i Konstfabriken... ja, det är inte lätt. Kanske tryggare att satsa på en resa österut och köpcentret där istället? För också där finns Flying Tiger, ifall ni inte visste.

Men nu, nu måste jag leta efter häftet där jag skrev upp de tre punkter jag ska dra på mötet i morgon. Sen när jag packat ner det i arbetsväskan kan jag fortsätta sticka.





Inga kommentarer: