torsdag, augusti 04, 2022

Alldeles själv

Här väntade och väntade jag och ingen kom för att reda upp mitt trassel. Snyft!
Bisin min kastade långa blickar på det varje gång han gick förbi matbordet.
– Det där kan jag ha när jag simonitsar bilarna, sa han. Åh nej, icke då, han vet inte alls vad lingarn kostar!

Alldeles själv nystade jag upp trasslet igår. Snygga nystan blev det nu inte, men nu är de i varje fall borta från matbordet. Och den stora frågan är nu: Vad ska jag göra med 200 gram lingarn? En löpare? En duk? Någonting åt barnbarnen? 
Någon hatt blir det alltså inte, den saken är klar.

Bra saker idag:

  • Lyxfrukost med en hel tallrik full av blåbär. Mums!

  • Och splitterny handarbetstidning som lektyr. Den dök upp i postlådan igår, men jag hann inte ens bläddra i den då. På pärmen står det om neuletähti, alltså stjärnstickare Merja Ojanperä. Tänk liksom en rockstjärna då, men inom stickning! Inte illa.
    Hittade inget, som direkt fick mej att rota i garnlagret och dra fram garn och stickor, så få se nu.

  • Bisin min planerar framåt och hade mej att beställa varor för hösten och nästa vår från nätet! Och, håll i er nu, jag skulle till och med ha fått beställa garn!!!! Jo, ni läste helt rätt. Han hade sett att det var till nedsatt pris och att det var sockgarn med en blandning av ylle och polyamid. Jag är verkligen imponerad.
    När beställningen åkt iväg så sa han förvånat:
    – Du beställde inget garn.
    – Nä, jag måste nog sticka bort lite först.
    – Det var klokt.
    – Ja, tänk så förnuftig jag ändå är!
    På riktigt så har jag fastnat med ett par babysockor, som inte alls vill. Och nu kan det nog bli lite panik om jag inte får dem färdiga, för Lillans fot växer med raketfart.
Önskar er en riktigt skön fortsättning på torsdagen.


Inga kommentarer: