onsdag, augusti 31, 2022

Stickcaféet har startat

Idag körde stickcaféet i stan igång igen efter sommarpausen. Och det var riktigt, riktigt roligt!

Sent omsider igår kväll lade jag upp för en ny sockstickning. Det fick bli herrsockor den här gången.

Bra saker idag:
  • Rektorn fixade arbetsavtal åt mej idag, tack för det. Nu får vi hoppas att den lön, som saknas på mitt konto idag, kommer in med expressfart. Håll tummarna att allting ordnar sig med minsta möjliga ansträngning från min sida. Det var inte särskilt muntert igår kväll då jag upptäckte att jag inte längre var anställd i stan och ingen lön på kommande.


  • Dagens efterrätt fick bli en god chokladkaka. Jag åt nämligen vegetariskt till lunch, paprikor fyllda med baljhavre, ris och ost. Någonting var för starkt kryddat för min stackars mage, så jag kunde inte äta upp hela portionen tyvärr.


  • Kom en bra bit på väg med sockskaftet, trots många trevliga samtal i stickcaféet. Det här är perfekt stickning medan man pratar.
Önskar er en riktigt skön torsdag.


2 kommentarer:

Inge Ekholm blogg sa...

Jag håller 👍👍👍👍👍👍👍👍! !

Inge sa...

Tack! Det kan behövas, för i dagens läge när allt är utackorderat och sköts av stora bolag, så vet man inte hur det slutar. Ni må tro att jag saknar Liljendal kommun och kommunkansliet där. Då visste man vem som var på jobb var i kommunen, hur de såg ut och deras namn. När det blir för stort så tappas vi små på verkstadsgolvet tyvärr bort.