måndag, januari 31, 2022

Sockor, sockor, sockor

I natt började jag fundera, vad annat ska man göra på natten? Men alltså, jag började fundera på det där med yllesockslöpning. Om jag inte löper, så skulle jag kunna gå utomhus iförd endast yllesockor på fötterna? Eller kommer mina tår då att förfrysa? Tänk att inte behöva krångla med vinterkängor, utan endast dra på sig tre par yllesockor! Men skulle det fungera?
Som vanligt är det de galna finländarna, som har hittat på den här löpgrenen och det finns till och med nationella mästerskap i den ädla sporten!

Mina inköp förra veckan var verkligt modesta. Och ändå var jag hela två gånger till mataffären och en gång till stora varuhuset. Men jag har bestämt mej för att dra ner på mina "lyxvaror".
Förra veckans tisdag var jag tvungen att bege mej till mataffären. Det var nämligen min tur att stå för kaffebjudningen och då behövdes det förstås bröd och lite pålägg.

Min vana trogen gick jag via tidningshyllan och då hittade jag den här:

Och den måste jag ju bara ha! Ni ser, där är enhörningstofflor...
Men nej, egentligen fastnade jag för de där vackra folkloristiska sockorna i flera färger. Och nej, jag ska väl nog inte sticka de här ändå trots allt.

I lördags var jag iväg igen till mataffären. Nu var det dags att bunkra upp för hela veckan. Och hur det nu var då jag stod där i kassakön, så såg jag i ögonvrån det här:
Och ser ni, rävsockor! Ser nästan ut som de jag stickade, inte sant? Förutom att här har det använts också vit färg. Hmmm, borde jag sticka ett par sådana här sockor också?
Ajjo, och så ser ni Linda Lampenius. Hon har ju sommarvilla i norra grannkommunen, så kanske här nu till och med finns någonting som dubbelmorfar kan läsa. Han har faktiskt kvar en tom ciderflaska med Linda på etiketten. Det ni!

Önskar er alla en riktigt fin ny vecka.
Själv ska jag nu skriva ut en massa papper åt dubbelmorfar och sen, sen hör ni ska jag faktiskt packa arbetsväskan inför morgondagens jobb i västra grannstaden. Tjohoo!


Inga kommentarer: