söndag, juni 05, 2022

Pingstsöndag

Ibland kan man ju bli lite fundersam, så som jag är idag. Hur är det med det där med helger? Det är liksom pingst idag, men hur många vet om det? För de allra flesta är det säkert en helt vanlig söndag, eller hur?

Bra saker idag:

  • Dagens bästa, fick besök av flickorna! Så härligt.


    Och då skulle allting ut från lekstugan! Så skönt i solen.

  • I lekstugan fanns två karmstolar, som jag alldeles hade glömt bort. Tjohoo! Nu behöver jag inte släpa ut köksstolarna inifrån. Hur hade jag kunnat glömma bort dem? Vintern var kanske för lång?

  • Äldsta sonen fixar middag, ris och höna. Skönt, så behöver jag inte stå i köket.

  • Gubben min klipper gräset och här sitter jag och latar mej! Han klipper kanske bara en del av det, inte allt ännu för hur ska annars insekterna klara sig?

  • Steg upp så tidigt i morse att jag hann virka flera varv!

Annars så har det nog gått trögt framåt. Igår fick jag igen riva upp, då jag hade glömt att göra ökningen. Suck! Jag kommer liksom inte så långt på en kväll med den här takten. Får försöka vara extra flitig idag istället.

Ha en riktigt fin fortsättning på söndagen!

Inga kommentarer: