måndag, juni 27, 2022

Förbjudet

Idag steg jag upp före jag vaknat och just nu när vi går mot lunchtid känns inte det som en särskilt bra idé att göra så. Helst skulle jag lägga mej igen, men jag har inte tid att sova bort dagen, så hoppas att jag kan hålla korpgluggarna öppna.

Vet ni, ibland känns det som om allting jag tycker är roligt är förbjudet.
Ni vet, inte köpa garn! Nej, absolut inte. Och jo, det säger mitt förnuft med, men...
Inte äta Aura blåmögelost, som innehåller hela 32 % fett. Uj, uj, uj!
Förstås inte äta godis eller dricka lemonad. Fast just de där sakerna står nog inte högt på min roligt-att-göra-lista.
Inte heller bläddra i mönstertidningar, bli inspirerad och börja på något nytt projekt innan de andra är färdiga. Och absolut INTE skaffa nya mönstertidningar !

HUPS! Tyvärr hittade den här till min kundvagn häromsistens då jag var i mataffären. Aja, baja!

Inte köpa böcker heller. Och det kan jag nog nu helhjärtat hålla med om efter att ha kört fast i tre olika böcker utan att orka läsa vidare.
I onsdags köpte jag dock den här lilla boken, som bisin min tjatade om att han ville ha förra sommaren.

Bra saker idag så här långt:
  • Just det där att jag steg tidigt upp!

  • Har därför undanstökat de flesta måsten redan nu, utom disken, men den tar jag hand om efter lunchen.

  • Jag tog mej äntligen i kragen och beställde tid till frissan. Dags att få ordning på risbusken!

  • Jag kom ihåg att gratulera dagens födelsedagsfirare!
Jippi! Varv 88 på dopklänningens kjoldel blev färdigt igår. Nu är det bara 4 varv kvar här innan det är dags för övre delen. Och bra så, för nu börjar föräldrarna bli lite oroliga att jag inte kommer hinna i tid. Huh, resten av dagen handlar alltså om virkning i det här huset, oberoende av vad bisin min säger eller vill göra!

Ha en riktigt skön måndag!



Inga kommentarer: