måndag, juli 25, 2022

Dags att snoppa!

– Har du snoppat redan, frågade bisin min längtasnsfullt igår kväll.
– Nä, men jag ska just göra det, svarade jag med en suck och tog fram liters lådan med jordgubbar ur kylskåpet och satte igång. Vad gör man inte för sina karlar?

Det är viktigt med dessert och att äta enbart glass kan väl inte räknas som särskilt hälsosamt?

Så då måste vi ju lägga till supergoda och hälsosamma jordgubbar!

Bra saker idag:
  • Lyckades lösa A-korsordet i senaste veckas Allers. Hade lite fel bokstäver i slutet av vissa ord, så det blev lite grubblerier. Men nu kombinerade jag frukosten med hjärngymnastik och vips blev det ordning på ifyllandet av tomma rutor.

  • Har fått ett hedersuppdrag i grannbyn i torsdag. Tjohooo!

  • Fick hjälp av stickväninnan B om ett rivningsbeslut. Skönt och tack för det.

  • Hittade precis den mönstertidning från 2017 jag behöver för det garn jag köpte från Lankamaailma! Tjohoo, vilken ordning jag ändå har i mitt kaos. Så synd att bisin min inte fattar det. Borde jag kräva att han röjer i sina skrotsamlingar?

  • Resten av dagen ska jag ägna mej åt att sticka färdigt några halvfärdiga projekt. Men först lite fil och morotssemla (fralla i Sverige).
Ha en riktigt skön måndag och njut av det vackra vädret medan ni kan!


Inga kommentarer: