torsdag, juli 14, 2022

Liten kvällsutflykt

– Kom me nu, du kan int sitta hela dan framför datorn, bad bisin min ikväll vid 20-tiden.
– Nä, jag vill int, man kan int fara nånstans ändå, allting är redan stängt, gnällde jag som en liten fyraåring.
– Jag måst få färdigt på datorn först, förklarade jag sen lite förnuftigare.
– Men du måst nog komma ut lite. Du har ju suttit där och jobbat hela dan.

Jag hade verkligen inte tänkt åka med, för jag hade lust att gräva lite i mina projektväskor och trolla fram nån liten stickning, som snabbt skulle bli färdig. Men sen tänkte jag på det bisin min sagt och tyckte att han nog hade alldeles rätt. Det var dags att komma ut och njuta av den ljumma kvällen.
Och ve och fasa, jag kanske inte skulle få följa med nästa gång! Eller han skulle sluta ta initiativ till små trevligheter!

Så jag följde med och han väntade snällt tills jag var färdig. Efter att han fått besöka sin favoritplats utan minsta gnäll från min sida, så hamnade vi här:

Det är något visst med vatten, så lugnande och avstressande. Många sjöfåglar såg vi inte till, en skäggdopping som kom simmande och sedan dök och bara försvann. Kanske den hade bo i vassen?

Bra saker idag:
  • Vaknade utan väckarklocka i morse till ljudet av regn! Mycket välkommet och det var just det som gjorde att jag fick för mej att nu skulle jag göra allt det där på datorn, som jag väntat med till en regnig dag! Ni vet, sortera foton, rensa i e-posten...

  • Yngsta sonen kom på besök!

  • Fick en stickbeställning av dottern, så nu kommer jag hoppeligen igång igen!

  • Hann få undan en hel del städjobb på datorn.

  • Kvällsutflykten, som avslutning på dagen. Tänk vad lite det behövs!
Hoppas att ni får en riktigt bra fredag!


Inga kommentarer: