torsdag, juli 07, 2022

På språng dagen lång

Kära vänner, idag har jag haft glädjen att få tillbringa dagen tillsammans med stickväninnan B. Så roligt och härligt. 

Äntligen kom vi iväg till stora garnaffären i västra grannstaden och där vet ni, där finns garn i olika kvaliteter, färger, mängder, mängder av garn. Så mycket garn att vem som helst blir alldeles konfys! Men lugn, bara lugn, vi lämnade kvar nästan allt garn, så ingen fara. Det räcker åt er också!

Förutom garn, så finns här massor av inspiration också! Men som min kloka stickväninna B sa:
– Hur ska du hinna sticka när du börjar jobba igen.
Jaa, hur? Skulle jag kunna ta lite extra ledigt kanske?

Bra saker idag:

Garnutfärden!!!! Rena rama lyckan! Och jag tog endast två nystan, som inte stod på min planerade-inköp-lista. Alltså jag hade redan för länge sedan sett ut modeller och visste precis vilket garn jag behöver/vill ha. Och kan ni tänka er, det garnet såldes till nedsatt pris!!! Förstås slog jag till då. Här finns endast två impulsnystan och 4 lingarnsnystan, som inte såldes med reapris. Det garnet behöver jag till årets sommarhatt, som förstås borde vara färdig redan nu, eller hur?


  • Och självklart behöver jag ju Lassegarn, fattas bara annat. Det var ju inte värst mycket manliga färger i gårdagens garnanskaffningar! Och jag har en riktigt bra sockmodell, som jag tror att passar utmärkt till det här garnet.

  • Man kan aldrig, aldrig ha för många stickor, så jag passade på att ytterligare utöka mitt lager. Verkar som om mina stickor alltid är fast i något annat projekt och omöjliga att få loss. Och det beror förstås på att jag inte har stickat färdigt... IIIK!

  • Stickväninnan B bjöd på lunch, pepparschnitzel, nere vid stranden i stan. Jo, vi skippade västra grannstadens utbud på grund av deras idoga parkeringsvakter och vår ovilja att förse den staden med mera pengar! Säsongens första besök på C&D-fastfood för min del. Tack för maten!

  • Efterrättsglassen åt vi i den nya gästhamnsbyggnaden. Första gången jag besöker glassdisken där.

    Utanför i viken höll muddringsverket på att placera sig. Några massor såg vi inte att de skulle ha grävt upp. Förberedelserna tar kanske extra lång tid? Enligt tidningen så ska muddringen hålla på i tre månaders tid. Hoppas dom hinner bli färdiga innan det fryser på.


    Österstjernan låg stadigt förankrad med halade segel.


  • Fick ett så här vackert paket av stickväninnan B. Precis i mina färger.


  • Ett fint dynvar med Inge Lööks härliga gummor. Tack för den fina gåvan! Vi är nästan som de här gummorna, inte sant?
En riktigt fin dag, tack för den!

Ha det bra och njut oberoende av vädret!



Inga kommentarer: