söndag, juli 24, 2022

Helt stilla

I morse bestämde jag mej för att vara helt stilla idag, att liksom inte röra minsta lilla fena ens. Lite orolig dock att bisin min skulle hitta på någonting, som jag inte skulle kunna säga nej till. Men han är till all tur rätt utslagen efter nattens spjutfinal på tv. Haaa, säger jag bara. Man ska inte uggla på nätterna och glo på sport på tv.

I Whatsapp fick jag en bild på en kattpannlapp, som finns till salu på Gotland. Den såg bekant ut, så jag började bläddra bland alla min Färdiga objekt, FO.  Och milda makter, jag kom inte alls ihåg att jag skulle ha stickat så där många sockor! Vart har de alla försvunnit?
Och jodå, kan ni tänka er, jag hade stickat en likadan kattpannlapp!

Bra saker idag:

  • Lyxig frukost med bondost på havrebatong, allt inköpt på sommartorget i Sarfsalö igår.

  • Har fått träffa yngsta sonen som hastigast idag på eftermiddagen.

  • Äldsta sonen har fyllt på matlagren utan att jag behövt ta mej till stan. Skönt.

  • Fick reseräkningen ifylld och uppdaterad.

  • Och har laddat upp text och foton färdigt i Dropboxen. Tjohoo!

  • Resten av den sena eftermiddagen/kvällen kan jag ägna mej åt virkning.
Önskar er alla en ny bra vecka!

Inga kommentarer: