fredag, juli 29, 2022

Färgkodning

 – Va håller du riktigt på med, frågade bisin min igår kväll då han fick syn på mitt databord.

Det såg ju onekligen lite konstigt ut på databordet. Vemodigt minns jag hur tomt det var då i juni.
– Är det färgkodning som pågår här?
– Jo, jag måste ha det så jag ser vilka kurser jag ska hålla när jag slår opp kalendern.

För mej är alltså ett sånt här uppslag mycket tydligare än om jag skulle  ha skrivit allt med blå kulspetspenna, för att nu inte tala om med blyertspenna.

Och jo, jag fyllde i papperskalendern igår kväll. Tyckte att det inte räcker med den digitala kalendern. Heh, nog därför att jag kanske behöver skriva tillägg så där i flykten utan att gräva fram telefonen och peta med den. Går snabbare att skriva för hand i kalendern, säger hon dataläraren! Nå, nu är det gjort och jag kan andas betydligt lugnare. Hoppas att det inte blir många kursinhiberingar, för då blir den här kalendern verkligt råddig.

Och apropå färgkodning, så kanske, kanske jag skulle behöva ett färghjul för att kunna kombinera restgarner? Å andra sidan... ja, så verkar jag ju aldrig ha rätta färgkombinationer ändå och då skulle jag ju vara tvungen att köpa nytt garn och då går ju hela restgarnsidén i stöpet redan från början!

Bra saker idag:
  • Sov länge och det var riktigt skönt, trots att nästan halva dagen var förbi när jag äntligen kravlade mej ur sängen.

  • Äldsta sonen var iväg och veckohandlade och tankade min plåtlåda.

  • Fick iväg ett jobb, som ska vara färdigt först i tisdag. Tjohoo!



  • Bisin min har fryst in ärter, som vi köpte i onsdags!

  • Tvättmaskinen är igång, vilket gör att jag känner mej liiite flitig med hushållsarbetet jag också!

  • Bisin min har lovat bjuda på glass om jag följer med honom till stan nu!
Ha en riktigt skön fortsättning på fredagskvällen!


Inga kommentarer: