lördag, juli 30, 2022

Lappa och laga

– Nu får du ta fram symaskinen, småskrattade bisin min här i veckan då min stickprojektkasse gav upp.

Handtaget helt enkelt bara lossnade. Tur att jag hann rädda innehållet innan det ramlade ur. Särskilt glad var jag inte, för att dra fram den gamla symaskinen är inte precis vad jag vill göra just nu. Nej, jag vill sticka färdigt lite sockor och inte fastna på den berömda andra sockan! Så jag gömmer nog undan den här kassen innan jag börjar lappa och laga sedan en lagom regnig dag.

Sockorna där i kassen är i alla fall färdiga och ligger nu mellan två handdukar och torkar.
Jag vet ju nu inte om det har nån effekt att "duscha" dem lätt och sedan låta dem torka. Vanligtvis gör jag ju inte så för karlarna i mitt liv kollar inte så noggrant hur sockorna ser ut. För dem är huvudsaken att sockorna passar och att de värmer fötterna. Den här gången följde jag dock mönsterbeskrivningens sista del, alltså att väta sockorna lätt och sen låta dem torka.


Bra saker idag:
  • Vaknade redan före klockan sex i morse, tassade runt ett varv och smög sedan tillbaka ner mellan lakanen. Trodde inte jag skulle få sömn på nytt, men nästa gång jag såg på klockan var den redan över halv tio!

  • Bisin min har lagat mat idag, spaghetti och underbart god köttfärssås.


  • Efterrätten åt vi nu ikväll: Glass och chokladkladdkaka. Glassen från mataffären och kakan från Café Favorit
Önskar er en riktigt skön fortsättnings på lördagskvällen och en skön söndag!


Inga kommentarer: