måndag, mars 06, 2023

Årets elfte inköp

Ikväll hade jag tänkt vara riktigt radikal och inte alls öppna min dator här hemma. Nej, jag hade tänkt sätta mej i stickfåtöljen och bara sticka, sticka, sticka. Men så insåg jag att jag behöver en telefonnummer från den här datorn, så då var det bara att krypa till korset och starta datorn och... ja, så här är jag nu.

Känns som att jag börjar bli för gammal för kvällsjobben. Jag hinner liksom inte göra så mycket annat än dricka kvällste, växla några ord med bisin min och så lägga mej. Men jag vill leva La Dolce Vita, alltså det ljuva livet. Bara stiga av från ekorrhjulet och hinna njuta. Skulle det vara möjligt? Det tål att funderas på så här i kursplaneringstider. Men hur väl jag än planerar så möter min kalender verkligheten och plötsligt klämmer jag igen in nånting extra på bekostnad av min fritid. Sånt är livet...

I fredags för två veckor sedan gjorde jag årets elfte inköp.

Det blev två gånger Lassgård. Jag var ju tvungen att kolla upp om han nu är en fri man. Inte för att det nu angår mej, för jag är ju då rakt inte en fri kvinna. I Hemmets Journal svarade han lite kryptiskt på frågan om han är singel, så antagligen har han hittat en ny efter skilsmässan.
Men strunt nu i hans privatliv. Han är en bra skådespelare och på våren för 23 år sedan hade jag nöjet att se honom uppträda live på en teaterscen i Stockholm. Det ni!

Helt onödigt var det här inköpet. Jag kommer nog inte att testa ett endaste ett recept härifrån ändå. Men jag lånade ut tidningen och den kommer inte tillbaka förrän nästa vecka. Årets påskmagasin kom alltså till någon nytta och glädje ändå.

Bra saker idag:
  • Vaknade före väckarklockan!

  • Hann duscha på morgonen innan jag åkte iväg västerut. Skönt att kunna göra så, istället för att duscha sent på kvällen.

  • Träffade min kusin över en lunch i västra grannstaden. Härligt att ses efter alltför lång tid.

  • Blev bjuden på en god lunch av kusinen. Tack för den.

  • Handledningen som jag trodde att jag bokat in till idag på eftermiddagen kom inte, så jag hann förbereda en kurs istället. Skönt, blir inte alltför sent nattarbete i morgon kväll då.

  • Blev bjuden på kakao på jobbet.

  • Unnade mej en trevlig pratstund med kollegerna innan jag körde hem. Skönt att inte alltid rusa iväg med håret på ändan.
Önskar er en fin tisdag!



2 kommentarer:

Österbottningen sa...

Jag är glad att du startade datorn! Inte för att jag missunnar dig din stickning, jag vill inte heller att du inte ska få vara ledig på kvällen och få koppla av och göra det du vill. Jag vet ju nu hur det kan sluta. MEN jag ser så fram emot dina inlägg!!!

Ha en fin dag och ta det lungt!

Inge sa...

Tack! Jag ska försöka ta det lugnt idag, hur nu det ska gå till? Kvällsjobb igen idag, men det ordnar sig och morgondagens kursförberedelser är under kontroll.
Ha det bra,
hälsar Inge