torsdag, mars 30, 2023

Kort, blomma och låda

 – Du kan inte hålla på så där sent, sa bisin min smått upprört ikväll då jag avslutade digistöd på distans strax före 21.30.
– Nä, nä, det här var ett undantag, svarade jag trött. Jag vågade inte säga att undantaget var dels för att jag ska vara ledig i morgon. Och dels för att senast klockan 15 i morgon ska föreningarnas bidragsansökningar vara inlämnade i västra grannstaden och alla har inte klarat av den digitala ansökan. Och då träder jag in med råd och hjälp. Men nej, inte kommer jag att jobba flera dar med arbetstid från 9.30 på morgonen till 21.30 på kvällen.

Bra saker idag:

  • Vaknade tio minuter före väckarklockan.

  • Fick ett så fint kort efter avslutad kurs idag. Kortet symboliserar att vi går hand i hand i den digitala världen. Nu ikväll kom jag att tänka på Gunnar Viklund, som sjunger om att gå hand i hand.

  • Jag fick också en afrikansk blomma i vacker orange färg. Hoppas att jag klarar av att sköta den.

  • Och så fick jag ännu en låda med smörgåsar med mej hem. Lyxigt värre att ha färdigt bredda smörgåsar! Tack, för allt det fina och goda!

  • Veckans längsta arbetsdag är över och i morgon väntar en ledig dag. Tjohooo!
Önskar er alla en skön fredag!

Inga kommentarer: