torsdag, mars 16, 2023

Kommer inte in

Idag har det till all tur varit lite lugnare än igår. Och inte en kotte har ringt! E-postkorrespondensen har å andra sidan varit desto livligare. Dessvärre, så har jag jobbat idag också, så det är lite si och så med vilandet.

I något skede tänkte jag att jag skulle sortera de här garnlådorna. Jag stönade och stånkade och drog fram dem ända till dörröppningen. Men så tog orken slut. Nu kommer jag alltså inte in i mitt hobbyrum! Jag kommer inte åt vare sig mina projektväskor, som skymtar där i bakgrunden eller andra garnnystan än dem, som finns här i lådorna! 😱
Kanske lika så bra att det är stopp i dörröppningen?

Bra saker idag:
  • Sovmorgon och jag sov ända till halvtio! Var uppe ett varv klockan halvsju, men det var alldeles för tidigt för en sjukling att stiga upp.

  • Bisin min öppnade en burk ärtsoppa och lagade mat åt mej.

  • Klarade av kvällens distanskurs, trots hostattacker mot slutet.
Nu börjar det vara dags för mej att dra mej tillbaka. Måste smått fundera på hur jag ska göra med de där garnlådorna? Har ni något förslag? Öppna garnbutik? 😅

Önskar er alla en riktigt skön fredag.


Inga kommentarer: