söndag, mars 26, 2023

Och så var hela världen vit

– Kom hit, ropade bisin min igår kväll vid 22-tiden. 
– Va e de nu, suckade och muttrade jag smått irriterat. Jag skulle inte riktigt haft tid.
– Du måst koma och sii, envisades han, så jag lommade iväg till dörröppningen där han stod och... milda makaroner... det snöade!

Och så var hela världen vit igen! Och jag som så glatt mej åt den bara gången/marken. Nu är det vinterkläder och vinterkängor som gäller igen. Tyvärr har väderspågubbarna lovat att snöfallet fortsätter i morgon hela dagen. URK! Jag vill inte köra till jobbet i snömodd.

Idag upptäckte jag att jag får skämmas ögonen ur mej! Jag borde ha fört en blomma eller kanske flera till och med, till norra grannbyn. Men så som jag fnattade omkring igår, så glömde jag allt viktigt, som jag borde ha kommit ihåg. Kan bara nådigast be om ursäkt. Det var inte meningen att slarva så med uppvaktningen!

Bra saker idag:

  • Sovmorgon och jag var uppe redan klockan åtta. Med tanke på vår nya tid nu, så var klockan sju så där på riktigt, åtminstone om ni frågar min kropp.

  • Äldsta sonen fixade dagens middag.

  • Bisin min eldade bastun och det var så skönt att sitta på bastulaven och filosofera.

  • Fick iväg text och foton till tidningsredaktionen. Och det långt före tisdagens deadline.
Och nu, nu ska jag försöka hitta mitt blåa slitna häfte, som jag behöver i morgon i Nickby.

Önskar er en fin ny vecka!

Inga kommentarer: