torsdag, mars 09, 2023

En solig torsdag i mars

I morse vaknade jag av väckarklockans obarmhärtiga signal mitt i en dröm. Jag var så yrvaken att jag inte visste var jag fanns och inte ens visste vem jag var. Det tog mej nästa 45 minuter att komma ut ur den där förvirrande drömkänslan.

Här startade jag min arbetsdag i morse i strålande solsken och den blåaste blå himmel. Ett ståtligt och vackert föreningshus, som har en förebild nånstans i Österbotten. Det är välskött och det bästa är att här finns fiber, så det går att hålla datakurser här. 

I den där häcken kvittrar pilfinkar och de har riktigt bra skyddsfärg. Hur många ser ni?

Bra saker idag:
  • Har klarat av veckans längsta arbetsdag!

  • Fin uppdukning till pauskaffet/teet med smörgåsar och mockarutor. Mums! Pausen är minst lika viktig som datakunskapen!

  • Bisin min hade fixat mat, makaroner, köttbullar och morotsriv lagom till min mellanlandning hemma innan jag fortsatte till stan för att hålla dagens tredje kurs.

  • Äldsta sonen gjorde komplementinköp i mataffären. Riktigt bra, så överlever vi igen ett tag framöver.
Hoppas att ni får en fin och skön fredag. 


Inga kommentarer: