tisdag, mars 14, 2023

Förra veckans post

– Va e de här, frågade bisin min och viftade upprört med ett brev i handen.
– Ett brev ser du väl? Du ha fått post!
– Men...
– Får jag sii? Aha, du ha fått fastighetsskatt. Det är inget konstigt.
– Men sii nu, fortsatte bisin min och vecklade ut de officiella pappren.
– Ja, alltså det är som sagt fastighetsskatten.
– Men siir du int vad där står, morrade han och nu var han verkligen rejält upprörd.
– Int ha dom väl höjt fastighetsskatten?
– E du blind? Du ser ju ingenting! Och nu tog bisin min riktigt till brösttoner. Jag tittade och tittade på hans papper, men blev inte klokare.
– Där står ingen summa, väste han.
– Där står bara e-faktura! Nu skrek han nästan och jag vågade inte skratta, men hade svårt att låta bli.
– Men så bra, då glömmer jag inte att betala den sen i höst.
– Va ha du gjort?
– Lagt in den som e-faktura. Det underlättar ju både för mej och skattebjörnen.
Bisin min skakade oförstående på huvudet och lommade iväg till soffan och blev tröstad av Tufsen, som så gärna kröp upp i husses famn.
Tänk att han inte alls reagerade på att jag inte fick något pappersbrev! 😅

Själv fick jag till all tur mycket trevligare post! En inspirerande tidning. Men nu just ska jag nog inte ha mera inspiration!

Idag är jag verkligt vissen. Har drabbats av influensa och fått stanna hemma från jobbet idag. Hemmadag blir det i morgon också, men ska försöka hålla kvällskursen på distans, om jag orkar och om rösten håller.

Nu just vet jag inte riktigt vad jag ska göra, för jag borde strängt taget lägga mej och vila. Men då börjar snoret rinna ner i halsen och jag får små hostattacker, så jag vet inte riktigt. Kanske sitta i gungstolen en stund. Och kanske, kanske sticka pytte, pytte lite... näää, bäst att låta bli stickningen, för jag orkar inte.

Bra saker idag:
  • Sovmorgon, ingen väckarklocka!

  • Kunde ta det svåra beslutet att stanna hemma från jobbet. Är man sjuk så är man. Ta hand om dig nu, sa min chef då jag ringde och sjukanmälde mej.

  • Har tills vidare ingen feber.

  • Har en konjaksflaska undangömd längst bak i skafferiet. Medicin i nödens stund. Bäst att gräva fram den nu.
Ha det bra och håll er friska! Halka inte omkull heller, ta det lugnt och försiktigt.


Inga kommentarer: