söndag, mars 19, 2023

Barmark

I morse vid halvfemtiden hörde jag ett främmande ljud. Ett välkommet härligt ljud. Det ösregnade ute, tyvärr endast en liten skur. Jag vill ha mycket regn, så snön smälter bort, tack.

Kolla! Jag har barmark nästan ända fram till min plåtlåda! Skönt att inte behöva halka omkring på is. Hoppas att det hålls så här och inte blir ett islager på barmarken!
Lurvinge funderar vad jag håller på med. Varför fotar jag henne bakifrån? Hon är ju finast framifrån!

Bra saker idag:

  • Sovmorgon och jag sov ända till nio!

  • Jag kommer in i hobbyrummet igen! Så fort bisin min försvann till grannbyn, tog jag itu med garnsorterandet. Skönt att ha det undan, men jösses så det kliade i fingrarna att använda garnen och genast lägga upp nya projekt.

  • Äldsta sonen hämtade mat från stan. Tack för det.

  • Andra sockan är färdigstickad! Tjohooo, nu återstår endast att fästa garnändarna.
Nu ska jag ta itu med just garnändarna, packa två arbetsväskor och sen sova. I morgon tillbaka på jobb. Tjohoo!

Önskar er en bra ny vecka!
 

Inga kommentarer: