måndag, mars 13, 2023

Årets trettonde inköp

Idag har jag varit iväg till Sibbo institutshus i Mårtensby. Tog mej nästan en hel timme att köra dit. Vad gör man inte för sitt jobb?

Årets trettonde inköp skedde i lördags då jag var iväg med yngsta sonen till stan.

Mina projektväskor tog ju slut, så det var allt tur att jag hittade den här i mataffären!

Och så var jag tvungen att investera i en ny handkrämstub. De här tar slut fortare än kvickt och mina händer är supertorra och fulla med sprickor hur mycket jag än smörjer. Tydligen har flera samma handbekymmer, för det var alldeles tomt där på hyllan. Den här hittade jag längst bak, bakom annan smörja!

Bra saker idag:
  • Veckans första arbetsdag är över.

  • Nu är kursplaneringen för två institut avklarad så långt att plats, datum och klockslag är fastspikade, likaså ämnena. Och jo, jo, jag försöker trappa ner, men...

  • Har igen träffat trevliga kursdeltagare.

  • Fick beröm och tack för en tidningsartikel jag skrev förra månaden.

  • Och fick höra att en person hade sagt så här om mej: "Hon är den vassaste kniven i lådan"! Jag blev glatt förvånad eftersom just den personen inte precis strör beröm omkring sig och för det mesta ignorerar mej. Antagligen skulle personen aldrig själv säga någonting sånt direkt till mej, så det var härligt att få höra beröm lite så där på bakvägar!

  • Tyskarna har beställt flygbiljetter! I början av juli är de här. Tjohooo!
Önskar er en fin tisdag. Hoppas att vi inte blåser bort i natt.


 

Inga kommentarer: