måndag, mars 15, 2021

Babyhalsduk

 Aj, aj, aj, idag har mina axlar igen fått ta stryk. Undrar när jag ska lära mej att lagom också duger?
Strängt taget borde jag inte alls sitta här nu, men jag ska bara skriva ut en grej, så jag är fix och färdig inför morgondagens distanskurs.

Det var inte bara bakning och mello, som gällde i lördags. Nej, jag var på fästhumör och fick en pytteliten halsduk färdig.

 Modell: Babyhalsduk, modell nr 2216 från Svarta Fåret
Garn: Baby Merino från Novita
Åtgång: 26 g
Stickor: Nr 3,25

Det där garnet är väldigt drygt, så det finns kvar till nästan en halsduk ännu, men jag vet inte. Nu har jag ju hållit på med enbart små projekt, så det skulle vara på tiden att ta itu med lite annat, men idag blir det nog inget stickat med de här axlarna inte. Dessutom, så hittade jag igår i en av mina projektkassar ett påbörjat sockskaft. Oj, ack, nej och voj. Jag skulle ju börja på en beställning och inte ägna mej åt mina UFO:n, alltså min ofärdiga arbeten...

Inga kommentarer: