onsdag, mars 10, 2021

Fixade till det

Ifall ni undrar, så jo, A-korsordet i Allers nr 10 är löst! De sista rutorna fyllde jag i i morse. Det jag glömde bort att berätta igår är att det korsordet där Ronnie O'Sullivan fanns i, inte alls handlade om honom. Bläää! Lite synd, för jag kände ju igen honom. Korsordet handlade inte ens om snooker...

Efter lite diskussion med dubbelmorfar kom vi fram till att det skulle vara förmånligare att prenumerera på Allers och få 10 nummer för 22 €, istället för att skicka in korsordslösningar och aldrig vinna någonting. Inte har jag ju skickat in det senast lösta A-korsordet nu heller och jag vet inte om lösningen hinner fram på en vecka härifrån till Malmö. Kan man alls lita på posten längre?
Sen vet jag inte heller med prenumeration, köper jag lösnummer, så kan jag ju när som helst låta bli att köpa följande och följande...
Å andra sidan, just nu är jag smått beroende av A-korsordet.

I morse fixade jag till det lite:

Frukosten blev så hälsosam att jag var tvungen att lätta upp den lite med Dajm! Det jag saknar här är min yoghurt, men jag får skylla mej själv då jag glömde köpa den senast jag var i mataffären.

Och ja, nu börjar jag faktiskt bli som alla andra som fotar sin mat och rapporterar om den. Men lugn, bara lugna, dagens bildskörd var för mina kollegers skull. Vi har ju ingen "mötesbulla" nu då vi möts på distans, så jag var ju tvungen att lägga upp en bild i vår WhatsApp-grupp. Som svar fick jag en bild på hundmat!


Inga kommentarer: